روز بزرگ استارتاپ های شتابدهنده شریف

بوسیله 12 آذر 1397اخبار, استارتاپ

روز بزرگ استارتاپ های شتابدهنده شریف

DemoDay روز رستاخیز استارتاپ‌ ها است! روزی که برای جذب سرمایه مراحل بعدی، ایده، تیم و روند پیشرفت کسب و کارشان را ارائه می‌دهند. DemoDay شتابدهنده شریف هم روز ۲۹ آبان ۹۷ در سالن شهیدقندیِ ساختمان وزارت ارتباطات و اطلاعات برگزار شد، برای معرفی استارت‌آپ‌هایی که یک سال در این شتابدهنده شکل گرفته بودند و حالا برای برداشتن قدم‌های بزرگتر آماده‌اند.

 

تیم ستاک یکی از نهادهای حمایتگر نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه شریف است که با حمایت صندوق مالی توسعه تکنولوژی فرصت رشد را در شتابدهنده شریف برای استارت‌آپ‌هایی در زمینه‌های متنوع فراهم آورده‌اند.

برنامهDemoDay  شتابدهنده شریف با مروری بر اقداماتی که ستاک، پارک علم و فناوری دانشگاه شریف و صندوق توسعه تکنولوژی در راستای تقویت اکوسیستم کارآفرینی اجرا کرده‌اند آغاز شد.

دکتر حامد کاشانی سیر فعالیت‌هایی که ستاک در طی چهارسال برای توسعه و رشد اکوسیستم کارآفرینی انجام داده‌است را بیان کردند. مهندس دهبیدی پور سه عامل مهم را زمینه‌ساز موفقیت شتابدهنده شریف دانستند: دسترسی به مجموعه نابی از افراد با استعداد در دانشگاه شریف، تیم اجرایی فوق‌العاده و فرهنگ عالی که در این تیم جریان دارد.

مهندس رضا زرنوخی ناحیه نوآوری دانشگاه شریف و هم‌افزایی کنونی و آینده بین کسب‌وکارهایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند را شرح دادند. اهمیت نقش ستاک و شتابدهنده شریف برای صندوق مالی توسعه تکنولوژی را نیز به این صورت روشن ساختند: صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ نیاز دارند فرصت‌های سرمایه‌گذاری را بیابند، تیم‌هایی که شاید هنوز مراحل ابتدایی رشد را طی می‌کنند اما پتانسیل این را دارند که آینده درخشانی را رقم بزنند. شتابدهنده شریف با معرفی این استارتاپ‌ها به صندوق توسعه تکنولوژی، فرصتی ویژه برای هردو طرف پدید می‌آورد.

 

بخش دوم برنامه آشنایی با استارتاپ‌هایی بود که تلاش کردند با ارائه‌های جذاب  و داده‌های منطقی، نظر سرمایه‌گذاران  و مخاطبان را به ایده‌ها و تیم خود جلب کنند. گزیده‌ای از معرفی این تیم‌ها را برای آشنایی شما آورده‌ایم.

 

Matland
متلند
پلتفرم آنلاین خرید و فروش مواد شیمیایی

محققان، دانشجویان و واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها می‌توانند روی پلتفرم متلند، از تامین‌کننده‌های متعدد، بهترین پیشنهاد خرید را دریافت و خرید کنند.

ماهواره‌ها را برای توسعه کشاورزی به خدمت بگیریم

با تحلیل اطلاعات سطوح تحت کشت که از ماهواره‌ها به‌دست می‌آید، کمک شایانی به تصمیم‌ها و انتخاب‌های کشاورزان و شرکت‌هایی که در صنعت کشاورزی فعالیت می‌کنند، ارائه می‌شود

Satelarm
کشت نگاران امید
Carriot
کریوت
پلتفرمی برای قیمت‌گذاری منصفانه بیمه

با استفاده از سخت‌افزاری که داخل خودرو نصب می‌شود، می‌توان علاوه بر بهره‌گیری از دزدگیر آنلاین و ردیابی خودرو، به نسبت کیفیت رانندگی، تخفیف بیمه گرفت.

پلتفرم بررسی، اشتراک گذاری و معرفی کد تخفیف

هرکدام از فروشگاه‌های اینترنتی و مراکز خدمات آنلاین کوپن‌های تخفیفی به مشتریانشان ارائه می‌دهند که با موپن می‌‌توانیم به همه آن کدهای تخفیف دسترسی داشته باشیم.

Mopon
مرجع تخفیف کوپن
Hospino
هاسپینو
مدل جدیدی از مهمان‌نوازی محلی

سفرها دیگر محدود به دیدن یک فضای جدید و خرید و بازدید از مکان‌های تاریخی نخواهند بود، تجربه‌های تازه‌ای هم در سفرها می‌توان داشت که میزبان‌ها روی پلتفرم هاسپینو آن را ارائه می‌دهند.

تصفیه آب و هوا با فیلترهای نانوکاتالیست

فناوری نانو را به کارگرفته‌اند و لامپ‌ها و دیوارپوش‌هایی ساخته‌اند که با نصب آن‌ها در ساختمان‌ها می‌توانیم محیط‌هایی پاک و هوایی تصفیه شده داشته باشیم.

Sharif Graphina
شریف گرافینا
Uni Poly Mat
زیست‌گستران
فناوری نانو برای بهبود زندگی هم‌وطن

فوم‌های پلیمری بر پایه موادی با ساختار نانو تولید می‌کنند که پیش از این از خارج از کشور وارد می شد. این مواد در گستره‌ بزرگی از صنایع به کار می‌روند.

تونل صدا

تکنولوژی نوین صوتی سبب شده است که کاربر قدرت کنترل مکان صدا را داشته باشد. ابزاری که تیم دیداب ارائه می‌دهد، برای شرکت‌ها و نمایشگاه‌ها، در خلق تجربه‌های جدید قابل استفاده است.

Didab
دیداب
Buy Rapido
باشگاه مشتریان
کسب امتیاز از هر خرید

باشگاه مشتریان، به شکل پلتفرمی برای ثبت خرید و کسب امتیاز در خریدهای بعدی از مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها، ماهیت BuyRapido  است.

به جایی که می‌خوای، سریع برس

وینگ سرویسی برای تردد سریع‌تر در مسافت‌های کوتاه با استفاده از اسکوتر ارائه می‌دهد که اکنون در محیط‌هایی با محوطه مشخص نظیر دانشگاه و کارخانه قابل استفاده است. به راحتی می‌توانید نزدیک‌ترین اسکوتر را پیدا کنید، سوار شوید و هر جا که مایل بودید آن را رها کنید!

Wing
وینگ
SGCOMM
ارتباطات سبز شریف
خانه هوشمند بدون تغییر فیزیکی داخل ساختمان

سخت‌افزار و نرم‌افزاری برای هوشمندسازی خانه‌ها ساخته‌اند که ارزان است و به سادگی کاربر نهایی می‌تواند آن را نصب و استفاده کند. نکته مهم اینکه برای ارتباط بین اجزای این سیستم، نیاز به اتصال
Wi-Fi هم نیست.

 

مانند بسیاری از DemoDayها، سرمایه‌گذاران از صندوق‌های مختلف در این برنامه حضور داشتند و پس از پایان ارائه‌ها، تیم‌ها فرصت آشنایی و مذاکره با نمایندگان سرمایه‌گذاران خطرپذیر را غنیمت شمردند.

می‌توانید گزارش‌های دیگر از رویدادهایی مشابه حوزه استارتاپ ، طراحی خدمات و تجربه کاربری را در وبلاگ لین دیزاین بخوانید. همچنین اگر استارتاپ یا ایده‌ای دارید که می‌خواهید آن را به سرمایه‌گذاران ارائه دهید، ما می ‌توانیم به شما در پیشبرد و ارائه کارتان کمک کنیم.

هشیارها تغییرات را می‌پذیرند؛ هوشمندها تغییرات را می‌سازند. برای ساختن تغییرات با ما در تماس باشید

نظرتان را بگویید